trust and control trust and control
567
BLOG

Prezydent A. Duda ZMIANY w sądownictwie zacznie od ZMIANY Pierwszego Prezesa SN

trust and control trust and control Polityka Obserwuj notkę 5

„I have a dream”. Podobnie jak Martin Luther King, który w 1963 r. marzył o zniesieniu nierówności rasowych w USA, mam marzenie, aby w 2015 r. Polska była wreszcie demokratycznym państwem prawnym, a nie mafijnym (PO)tworem, w którym tzw. grube ryby mają status nietykalnych świętych krów. I tura wyborów prezydenckich dowiodła, że Polacy chcą zdecydowanych ZMIAN. Dzisiejsze ogłoszenie przez Andrzeja Dudę zamiaru powołania Prezydenckiego Biura Pomocy Prawnej  dowodzi, że ten kandydat na prezydenta RP ma świadomość, iż jednym z obszarów wymagających gruntownej naprawy jest wymiar sprawiedliwości, w tym sądownictwo. W sytuacji precyzyjnie uzasadnionych zawiadomień o przestępstwach (art. 231 par. 1 k.k., art. 271 par. 1 k.k. oraz uzasadnionym podejrzeniu przestępstwa określonego w art. 228 par. 1 k.k.) popełnionych przez … SSN Małgorzatę Gersdorf, powołaną w dniu 30.04.2014 r. na Pierwszego Prezesa Sądu Najwyższego przez prezydenta Bronisława Komorowskiego, ZMIANA skompromitowanego szefa SN byłaby właściwym sygnałem ZMIAN, ułatwiającym prokuraturze przeprowadzenie rzetelnych „śledztw wysokiego ryzyka”.

W związku z tym, iż Polska jest państwem rosnącego bezprawia; vide: http://karioka.salon24.pl/645472,polska-krajem-rosnacego-bezprawia-ostatni-dzwonek-dla-politykow, sanacja polskiego wymiaru sprawiedliwości będzie jednym z głównych zadań nowych władz państwa. Bez ich przeprowadzenia Polska nadal nie będzie demokratycznym państwem prawnym, lecz de facto mafijnym (PO)tworem, w którym niepodzielne wpływy będzie miał nadal UKŁAD, tak jak to ma miejsce obecnie.

Każdy, kto ma praktykę w zarządzaniu zmianą wie, że jej przeprowadzenie wymaga zdecydowania. Determinacja w jej wprowadzeniu winna być jasno zakomunikowana wszystkim interesariuszom. Z tego względu, szczególnego znaczenia nabierają kluczowe decyzje o symbolicznym znaczeniu, gdyż ujawniają one rzeczywistą wolę ZMIAN, dowodząc odwagi i determinacji w ich implementacji. Mimo, że w Polsce główne decyzje podejmuje premier, to także prezydent RP  dysponuje określonymi, wcale niemałymi możliwościami, które mogą decydować o dalszej petryfikacji patologicznego stanu polskiego wymiaru sprawiedliwości lub woli jego sanacji. Wszak to właśnie prezydent mianuje sędziów oraz powołuje Pierwszego Prezesa SN.

W związku z tym, iż prezydent „racjonalnej” POlski w dniu 30.04.2014 r. na Pierwszego Prezesa SN w z nieracjonalnych względów powołał akurat skompromitowaną SSN Małgorzatę Gersdorf; vide: http://karioka.salon24.pl/641581,nieracjonalny-wybor-prezydenta-racjonalnej-polski, czego bezpośrednim skutkiem jest to, że mamy Pierwszego Prezesa SN, który nie spełnia wymogów ustawowych określonych w art. 22 ustawy o Sądzie Najwyższym w zakresie „nieskazitelnego charakteru” i „wyróżniania się wysokim poziomem wiedzy prawniczej” – co obecnie potwierdza nawet prokuratura, stwierdzając na piśmie w postępowaniu m.in. w sprawie poświadczenia nieprawdy (art. 271 par. 1 k.k.), iż sprzeczne z jednolitym i jednoznacznym orzecznictwem postanowienie sformułowane przez obecnego Pierwszego Prezesa SN, u jej ofiary budzi z r o z u m i a ł e  niezadowolenie i poczucie  p o k r z y w d z e n i a” 

W świetle powyższego, jednoznacznym i właściwym sygnałem ZMIANY w sądownictwie dotkniętym głębokim kryzysem powinna być m.in. ZMIANA Pierwszego Prezesa SN, która jest przysłowiową „żoną Cezara” polskiego sądownictwa ale – niestety - tylko na miarę chorych standardów III RP; vide: http://karioka.salon24.pl/644398,pierwsza-prezes-sn-czyli-zona-cezara-na-miare-standardow-iii-rp

Wziąwszy pod uwagę, iż zgodnie z art. 178 Konstytucji RP sędziowie podlegają przepisom ustaw, w tym także Kodeksowi karnemu, powyższa ZMIANA ułatwiłaby także prokuraturze przeprowadzenie rzetelnych „śledztw wysokiego ryzyka” w sprawie m.in. SSN M.Gersdorf, gdyż obecnie dyspozycyjni prokuratorzy wolą sami ponieść ryzyko odpowiedzialności karnej określonej w art. 231 par. 1 k.k. i art. 271 ar. 1 k.k., niż dokonać wszechstronnej analizy prawno – karnej wskazanych, wiarygodnych środków dowodowych.  

Dlatego też ZMIANA skompromitowanej SSN M.Gersdorf, wziąwszy pod uwagę wyjątkową pozycję ustrojową Pierwszego Prezesa SN w systemie polskiego wymiaru sprawiedliwości (m.in. jest ex definitionePrzewodniczącym Trybunału Stanu) jest zasadna, wręcz konieczna, zaś ewentualne zaniechanie w tym zakresie mogłoby podważyć wiarę w szczerość składanych deklaracji naprawy polskiego wymiaru sprawiedliwości. Na szczęście dr Andrzej Duda składając dotychczasowe, publicznie deklaracje o inicjatywie ustawodawczej w kwestii wieku emerytalnego wykazał, iż stać go na stanowczość i odwagę męża stanu. Zatem, można oczekiwać, iż prezydentowi Andrzejowi Dudzie nie zabraknie determinacji w zmienianiu Polski, w tym także sądownictwa, na czele którego prezydent B.Komorowski postawił akurat niechlubną bohaterkę zalinkowanych doniesień medialnych: http://wgospodarce.pl/informacje/936-list-otwarty-ryszarda-jacha-do-stanislawa-dabrowskiego-pierwszego-prezesa-sadu-najwyzszego-rzeczpospolitej-polskiej; http://wgospodarce.pl/informacje/1603-gazeta-bankowa-jak-sad-zalegalizowal-niewyplacanie-wynagrodzenia i Prezydent Andrzej Duda ZMIANY w sądownictwie zacznie od ZMIANY Pierwszego Prezesa SN.

 

PS Detalicznie uzasadnione zarzuty karne sformułowane pod adresem SSN M.Gersdorf są tajemnicą poliszynela, gdyż są znane nie tylko Prokuratorowi Generalnemu RP, samej Pierwszej Prezes SN, ale także Krajowej Radzie Sądownictwa, Ministerstwu Sprawiedliwości oraz Stowarzyszeniu Sędziów Iustitia. 

Polska potrzebuje fighterów, a nie frajerów.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka